Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

Mode är något som ligger mig varmt om hjärtat och som kommer ges stort utrymme i denna blogg. För mig handlar mode om att uttrycka sig, mode ska vara lekfullt och roligt, inte några måsten, ett uttryckssätt för ens personlighet och utstrålning.  Jag följer inte trender slaviskt, jag har ingen bestämd stil som det går att sätta en etikett på. Jag tycker om att klä mig feminint, jag älskar klänningar och ett måste till nästan vilken outfit jag än väljer är höga klackar.

”Fashion is not something that exists in dresses only. Fashion is in the sky, in the street, fashion has to do with ideas, the way we live, what is happening.” (Coco Chanel)

”Fashion is meant to complement your personality and enhance it, but never rule over your personality” (Nina Garcia)

”What you wear is how you present yourself to the world, especially today, when human contacts are so quick. Fashion is instant language.” (Miuccia Prada)

“Fashion fades, only style remains the same.” (Coco Chanel)

Just nu inspireras jag av prickar eller rättare sagt prickigt, en kär klassiker som utstrålar glädje och som jag tycker står för kvinnlighet och lekfullhet. Prickarna har kommit och gått genom nästan alla av 1900-talets modeepoker och inför hösten 2011 var det många stora designers som hyllade det prickiga i sina kollektioner. Med hjälp av transparenta material och klassiska damiga siluetter får höstens prickar ett sensuellt och vuxet uttryck .

Marc Jacobs

Dolce & Gabbana, Christian Dior, Michael Kors

Michael KorsNew York fashion week spring 2009 Michael Kors

New York fashion week spring 2009 Michael Kors

New York fashion week spring 2009 Michael Kors

New York fashion week spring 2009 Michael Kors

Gucci

Vill man inte satsa på en hel outfit i prickigt så kan man låta en prickig accessoar bli pricken över i!

Tumblr_ljagx4ebcy1qc8krgo1_500_large

För mer inspiration och vackra plagg från Stella McCartneys visning ”Runway Fall 2011 Paris Fashion Week”  följ länken här nedan.

You can watch it here:
http://vimeo.com/22780488

Stella McCartney Womenswear Fall Winter 2011/2012 Stella McCartney Womenswear Fall Winter 2011/2012
http://vimeo.com/22780488About this video:
”Stella McCartney Womenswear Fall Winter 2011/2012 /// http://www.sokakmood.com”
