Etiketter

, , , , ,

”Morgonstund har guld i mun” låter kanske inte lika mysigt i sitt engelska ursprung…”The early bird gets the worm” men förklarar desto bättre ordspråkets betydelse, att morgontimmarna är värdefulla, stiger man upp tidigt får man mycket gjort. Visst ligger det mycket i detta uttryck och visst kan det vara härligt att stiga upp tidigt medan det ännu är tyst och lugnt omkring en och ta vara på dagen men vissa dagar önskar jag att jag kunde ignorera väckarklockan utan att få dåligt samvete och bara fick stanna kvar i sängen hela dagen… Hur lockande ser inte det här ut?

Kanske vakna vid halv elva, dricka lite kaffe och äta en smörgås, läsa en bok och somna om igen om man känner för det…

Jag är ingen frukostmänniska på vardagarna, har liksom inte ro att sätta mig ner med kaffekoppen och bläddra i tidningen. Helgfrukostar däremot… då brukar jag och älsklingen slå på stort. Flera sorters bröd, gärna hembakt med diverse pålägg, grönsaker, grapefrukt, kaffe (med mjölk för mig), yoghurt och juice. Helgfrukost med fästmannen är min absoluta favorit bland måltider!

