Etiketter

, , , , , , , , ,

I lördags var jag och min älskling till en juvelerarbutik och tittade på förlovningsringar. Vi förlovade oss i Palma under en semesterresa i slutet av juli och jag har sedan dess haft en provisorisk förlovningsring på vänster ringfinger, en alldeles underbar gnistrande liten sak, men nu är det hög tid att Mr. Right får något tjusigt på fingret också.

Frieriet kom lite oväntat, vi hade pratat om förlovning vid flertalet tillfällen och han hade ”övat sig” ett par gånger men jag trodde vi skulle titta på ringar tillsammans först, så när han väl tog mod till sig den där julikvällen så blev jag ordentligt överraskad. Det var underbart romantiskt och charmigt, kanske inte som i en saga men definitivt som i en romantisk film. Svaret var självklart… JA JA JA!!! Inte en sekunds tvekan huruvida detta är mannen jag vill dela glädje och sorg med, skaffa barn och bli en familj tillsammans med, dela resten av livet och åldras tillsammans med. Jag har nog aldrig varit så lycklig som den kvällen, det var alldeles magiskt! Jag ville ringa hem till mamma, pappa och min syster och berätta det med detsamma, jag ville skrika ut och berätta för alla… Hallå världen, jag är förlovad och så underbart lycklig!!!

Men så kommer vi till ringarna… där känns det inte alls lika självklart, jag kan nästan få lite ångest inför den här typen av beslut, det här är ju ringar man skall ha på fingret reseten av livet (jag vägrar tänka något annat). De skall ju passa både till vardags och till fest och det ska vara något man inte tröttnar på. Vi bestämde oss för släta ringar i rött guld med raka kanter, klassiska men ändå moderna. Jag började även titta på vigselringar eftersom jag ville vara säker på att den förlovningsring jag väljer kommer att passa ihop med vigselringen. Tänk om man skulle tvingas välja en outfit som man skulle ha på sig resten av livet, vad skulle man välja då? Något klassiskt i svart och vitt tror jag, men tänk så trist det vore…

style-is-style:

(via dustjacket attic: image of the day (liv tyler))
       Liv Tyler i svart och pärlor à la Audry Hepburn

Ovan ~ Audry Hepburn som den charmerande Holly Golightly i en av mina favoritfilmer ”Breakfast at Tiffanys”. Här beundrar hon juvelerna hos Tiffany’s på 5th Avenue i New York i en klassisk svart klänning.

Nedan ~ fantastiska Audry Hepburn inspirerade brudklänningar, bilderna hittade jag på den fantastiskt vackra bloggen ”Classic Style in the City”.